• Grant rozumiany jako niezależne wsparcie finansowe udzielone na cel edukacji, informacji, badań i/lub ułatwiania wymiany naukowej w zakresie ochrony zdrowia;
  • Darowizna rozumiana jako wkład finansowy lub niefinansowy na cele charytatywne, inne filantropijne lub niekomercyjne cele zgodne ze zobowiązaniem Novo Nordisk dotyczącym Potrójnego rezultatu (Triple Bottom Line), którego ostatecznym celem jest korzyść dla pacjentów.

W Novo Nordisk obowiązuje ściśle określona procedura udzielania darowizn i grantów, której celem jest zapewnienie, że są one przydzielane na podstawie obiektywnych kryteriów, zgodnie z obowiązującymi w Novo Nordisk zasadami. 

Zarówno Grant jak i Darowizna mogą być udzielone:

  • na cel konkretnego wydarzenia, projektu lub działania,
  • w sytuacji, gdy Novo Nordisk nie ma jakiegokolwiek wpływu na wykorzystanie lub zastosowanie udzielonego wsparcia,
  • w sytuacji, gdy Novo Nordisk nie otrzymuje bezpośredniej, konkretnej korzyści w zamian,
  • w sytuacji, gdy celem nie jest promocja produktów Novo Nordisk.

Możesz złożyć wniosek o Grant/Darowiznę, jeżeli:

  • jesteś stosownym, cieszącym się dobrą renomą odbiorcą (z uwzględnieniem poprzedniego doświadczenia i powszechnie dostępnych informacji, takich jak roczne raporty, strona internetowa, niedawne doniesienia prasowe);
  • nie jesteś osobą fizyczną (np. HCPs, Pacjentem);
  • nie jesteś osobą działającą w imieniu partii politycznej lub kandydatem/kandydatką na urząd polityczny.

Podmiot ubiegający się o wsparcie powinien przesłać do Novo Nordisk (na adres email: darowizny@novonordisk.com) kompletny wypełniony wniosek zgodny z załączonym poniżej wzorem (zawierający w szczególności szczegółowy kosztorys przedsięwzięcia).

Do wniosku należy załączyć dokumentację wspierającą, tj.: aktualną informację z KRS i statut podmiotu. 

W ramach oceny wniosków jest dokonywana ich weryfikacja formalna (kompletność przedłożonej dokumentacji i zgodność z obowiązującymi w Novo Nordisk standardami) oraz merytoryczna.

Podczas oceny merytorycznej bierzemy pod uwagę m.in.: uzasadnienie podejmowanej inicjatywy, szczególnie z punktu widzenia niezaspokojonych potrzeb medycznych, racjonalność finansowania oraz historię udzielanego danemu podmiotowi/organizacji wsparcia.

Na podstawie powyższych kryteriów podejmowana jest decyzja o udzieleniu wsparcia lub jego odmowie. Ze względu na ograniczone środki finansowe nie wszystkie projekty mogą zostać wsparte środkami finansowymi pochodzącymi od Novo Nordisk. Zastrzegamy więc możliwość odmowy jego udzielenia.

Komitet ds. Grantów i Darowizn działający w Novo Nordisk rozpatruje złożone wnioski mniej więcej raz w miesiącu. Pamiętaj, że możesz zostać poproszona/y o udzielenie dodatkowych informacji uzasadniających Twój wniosek. Rekomendujemy, aby złożyć wniosek z odpowiednim wyprzedzeniem (conajmniej 2-3 miesiące przed zaplanowaną aktywnością).

Jeżeli Novo Nordisk zaakceptuje Twój wniosek, musisz spełnić następujące wymagania:

  • Umowa. Novo Nordisk podpisze z Tobą umowę, potwierdzającą m.in. cel wsparcia, wartość udzielonego wkładu finansowego lub niefinansowego oraz zawierającą stosowne oświadczenia stron co do zasad współpracy (m.in. o braku konfliktu interesów).
  • Zasady przejrzystości. Jeżeli Novo Nordisk zaakceptuje Twój wniosek i udzieli wsparcia w formie Grantu lub Darowizny, Novo Nordisk opublikuje dane dotyczące Twojej organizacji wraz z wartością i celem, na który przyznany został Grant / Darowizna, zgodnie z obowiązującymi zasadami dotyczącymi udostępniania informacji o świadczeniach dla przedstawicieli zawodów medycznych, organizacji ochrony zdrowia oraz organizacji pacjentów, wynikającymi z odpowiednich kodeksów branżowych (EFPIA, INFARMA).
  • Dokumentacja następcza. Będziesz zobowiązana/y do przedstawienia Novo Nordisk stosownej dokumentacji potwierdzającej, że Grant / Darowizna zostały wykorzystane zgodnie z przeznaczeniem. Szczegółowy zakres dokumentacji wymaganej do udokumentowania Twojego konkretnego projektu ustal każdorazowo z Novo Nordisk na etapie składania wniosku. Przykładowo, taką dokumentacją może być: raport e-mailowy / prezentacja z podsumowaniem aktywności, zdjęcia z wydarzenia/projektu/aktywności, linki do materiałów cyfrowych, kopie przygotowanych materiałów, oficjalne pismo z podsumowaniem.