Kwestie dotyczące etyki biznesowej, spraw finansowych, nadużyć, strategii „The Novo Nordisk Way”, potencjalnych naruszeń prywatności danych osobowych, jakości lub innych kwestii, które wiążą się z ryzykiem prawnym i/lub innymi poważnymi zagrożeniami dla firmy Novo Nordisk, należy zgłaszać za pośrednictwem Infolinii ds. Compliance. Poniżej podano przykłady wątpliwości, które należy zgłaszać.
Należy pamiętać, że z Infolinii ds. Compliance nie należy korzystać w celu zgłaszania skarg, skutków ubocznych ani podejrzeń fałszerstwa produktów.
Przykłady obejmują niewłaściwe działania sprzedażowe i marketingowe, przekazywanie lub otrzymywanie niewłaściwych korzyści, niewłaściwe dysponowanie próbkami produktów, niewłaściwe relacje z klientami lub osobami trzecimi oraz niewłaściwe interakcje z pacjentami.
Przykłady obejmują poważne przypadki niesprawiedliwego traktowania pracowników, niewłaściwe zachowanie kierownictwa na szerszą skalę lub obawy dotyczące działań odwetowych.
Przykłady obejmują niezgodne z prawdą sprawozdania finansowe, nieprawidłowe kontrole wewnętrzne, fałszowanie dokumentów i niewłaściwe wykorzystanie aktywów NN lub kradzież.
Wątpliwości można zgłaszać przez internet lub telefonicznie za pośrednictwem Infolinii ds. Compliance.
Infolinia ds. Compliance jest obsługiwana przez stronę trzecią, a osoba zgłaszająca może pozostać anonimowa. Zachęcamy jednak wszystkie osoby zgłaszające do ujawnienia swojej tożsamości, abyśmy mogli lepiej zbadać zgłoszenie podczas dochodzenia.
Aby uzyskać dalsze wskazówki i numery telefonów kontaktowych, należy przejść do portalu raportowania Infolinii ds. Compliance.
Po otwarciu łącza, w prawym górnym rogu można wybrać jeden z wielu dostępnych języków. Zgłaszając sprawę telefonicznie, należy pamiętać, że może minąć trochę czasu, zanim operator odbierze połączenie.
Po zgłoszeniu sprawy telefonicznie lub przez Internet osoba zgłaszająca otrzyma unikalny numer sprawy i zostanie poproszona o utworzenie hasła dostępowego.
Dzięki tym informacjom można sprawdzić status sprawy, odpowiedzieć na ewentualne pytania dotyczące zgłoszenia i podać dodatkowe informacje.
Nie tolerujemy dyskryminacji ani działań odwetowych wobec osób, które w dobrej wierze zgłosiły naruszenie lub uczestniczyły w dochodzeniu. Osoby, które uważają, że podjęto wobec nich działania odwetowe za zgłoszenie lub udział w dochodzeniu, powinny natychmiast skontaktować się z Infolinią ds. Compliance. Wszystkie takie zgłoszenia będą badane w sposób poufny.
Infolinia ds. Compliance znajduje się w Kopenhadze w Danii. W związku z tym podlega ona ograniczeniom, które zgodnie z przepisami obowiązującymi w Danii i Unii Europejskiej mają zastosowanie do składania takich zgłoszeń.